|
||||||||
Marketing tervWeblapot azért szeretnél készíteni, hogy azt mások megnézzék. Tudnod kell azonban, hogy ha elkészítesz egy anyagot és azt felteszed az internetre, az olyan, mintha fát ültetnél egy sűrű erdő közepén. Ahhoz, hogy az emberek rátaláljanak, szükség van oda vezető ösvényekre, és minél több ösvény van, annál több ember láthatja az alkotásodat. Egy üzleti célú weblap esetén ráadásul nem is az a végcél, hogy látogatói legyenek az oldalnak, hanem az, hogy vásárlói legyenek a vállalkozásnak. Egy weblap készítésének első és legfontosabb lépése egy terv felállítása, amelyben meghatározod, hogy a honlapod kiknek szól, az miben segíthet a látogatóidnak, ők hogyan fognak rátalálni az oldaladra és te magad mit vársz el a weblapod működtetésétől. Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, akkor el lehet dönteni, hogy milyen legyen a honlapod felépítése és milyen technológiákat kell a céljaid elérése érdekében használnod. Viszont, ha koncepció nélkül kezdesz el fejleszteni, a kudarc garantált. A "marketing terv" mindig egyedi. Ha például egy saját webes fotóalbumot szeretnél készíteni az ismerőseid számára, akkor az olvasóid elérése egyszerű feladat: küldesz nekik egy e-mailt amikor létrehoztad vagy frissítetted a honlapod. A weblap kialakítására is egyszerű szabály fogalmazható meg: Annál jobb, minél látványosabb. Egy üzleti vállalkozás marketingje lényegesen összetettebb feladat, amiben egy jó honlap sokat segíthet. Az első feladat az, hogy a potenciális ügyfeleid rátaláljanak a weblapodra. Utána el kell érni azt, hogy ha rátaláltak az oldaladra, akkor olvassák el az ajánlatodat. Végül, ha elolvasták, akkor vásárlókká váljanak. Az első két részfeladat sikere – és költséghatékonysága – nagy mértékben függ a weblapod kialakításától. Reménybeli vásárlóid több csatornán is tudomást szerezhetnek a vállalkozásod és weblapod működéséről:
Domain név választás » |
||||||||