Nyitó

Gyorstalpaló

Tervezés

HTML

CSS

Sablonok

Bevezetés

Marketing terv

Domain név

Dizájn

Reklámozás

Kereső optimalizálás

Kereső optimalizálás (SEO - Search Engine Optimalization)

Mindenki azt szeretné, hogy a weblapja előkelő helyen jelenjen meg a keresési listákban. Ha például egy kerékpárkölcsönző kisvállalkozás honlapjának sikerül az elsők közé kerülnie a "kerékpárkölcsönzés" kifejezésre rákeresve, az nagyon sok ügyfelet eredményez. Tehát a kereső optimalizálás az egyik leghatékonyabb marketing eszköz. Érdemes energiát fektetned abba, hogy a Google, a Yahoo és a többi keresőcég ingyen szállítsanak ügyfeleket a honlapodra.

Természetesen a keresőoptimalizálás sem csodaszer. Sőt, ha kritikusak akarunk lenni ezzel a "szakmával" szemben, akkor azt kell mondanunk, hogy a fából gyártott vaskarika előállításával próbálkoznak. A kereső szolgáltatás piacán éles verseny folyik. A Google és versenytársai mindent elkövetnek, hogy olyan találati listákat produkáljanak, amelyben a felhasználóik számára legjobb oldalak szerepelnek legelöl.

A fentiek ellenére számos weblapfejlesztő vállalkozás állítja azt magáról, hogy olyan honlapokat készít, amely akár több száz kifejezésre is az elsők között jelenik meg a találati listákban. Azt javaslom, hogy kritikus szemmel nézd ezeket a marketing anyagokat. Kétségtelen, hogy vannak trükkök, amikkel javítható az eredmény. És ha szerencséd van, akkor sikerül olyan optimalizáló szakembert találnod, aki ismeri és alkalmazni tudja ezeket a módszereket. Viszont a keresőmotorok fejlesztői sem ülnek a babérjaikon, folyamatosan javítgatják azokat az algoritmusokat, amelyek képesek megtalálni a legjobb tartalmakat nyújtó oldalakat. Tehát azok a trükkök, amik most működnek, nem biztos, hogy egy év múlva is működni fognak.

A fentiek alapján látszik, hogy a legjobb és legbiztosabb módszer a kereső optimalizálásra az, ha olyan honlapot fejlesztesz, amelyik hasznos az olvasóid számára. Színvonalas tartalmat kell feltöltened és annak egyszerű, jól áttekinthető szerkezetben kell megjelennie. Ezt az olvasóid is és a keresőmotorok is díjazni fogják.

A tartalom mellett a másik legfontosabb szempont, amit a keresőmotorok értékelnek az, hogy mennyi és milyen minőségű külső link mutat a weblapodra. Miután feltetted a weblapodat az internetre, regisztráltasd azt a linkgyűjteményekbe. (Például: startlap.hu, urlguru.hu, lapozz.hu, mimi.hu.) A weblapod témájával foglalkozó internetes fórumokra is írj egy-egy bejegyzést, ahol megadhatod a weblapodra mutató linket.