|
||||||||
A weblap dizájn kialakításaA weblapok készítése során a tartalmi-esztétikai tervezés az egyik legnehezebb feladat. Ebben a kérdésben két iskola küzd egymással. Az egyik irányzat szerint látványos oldalakat kell készíteni. A weblapod olvasói valószínűleg az első benyomás alapján fognak dönteni. Látogatóidból akkor lesznek vásárlók, ha lenyűgözöd őket a weblapoddal. Tehát a legfontosabb egy varázslatos grafikai dizájn elkészítése. A másik iskola szerint a látogatóid azért olvassák a weblapodat, hogy információkat szerezzenek. Az oldaladat úgy kell kialakítani, hogy az olvasóid a lehető leghamarabb meglássák-megtalálják és megértsék az általad kínált tartalmat. Káros minden dizájn elem, ami ezt a célt nehezíti. A két felfogás között általában feloldhatatlan ellentmondás feszül. (Például a látványos képek a hasznos információk elől veszik el a helyet és az olvasók figyelmét.) Kinek van igaza? Attól függ! Ha a terméked illetve a szolgáltatásod célja élmény nyújtás vagy szórakoztatni akarsz, akkor a dizájnra kell koncentrálnod. Ha tudást, információt vagy „hasznos funkciókat” árulsz, akkor pedig az átlátható tartalom a legfontosabb. A fentiekre jó példát jelentenek az autógyártók weblapjai. Egy személygépkocsi elsősorban státuszszimbólum, másodsorban pedig közlekedési eszköz. A honlapjaikat is ennek megfelelően alakították ki. Az első oldalakon a márka imázsát próbálják erősíteni, viszont ha az álmaid autójának tengelytávjára vagy kíváncsi, azt egyszerű, de informatív oldalon fogod megtalálni. Van néhány szabály, amit mindenképp be kell tartani:
Weblapod reklámozása » |
||||||||