Nyitó

Gyorstalpaló

Tervezés

HTML

CSS

Sablonok

Bevezetés

Marketing terv

Domain név

Dizájn

Reklámozás

Kereső optimalizálás

Weblapod reklámozása

Ha a weblapod látogatóinak számát akarod növelni, a leggyorsabb megoldás a reklámozás. Mindenképp az on-line reklámokat javaslom. Ha rádióban vagy újságban akarod népszerűsíteni az oldaladat, akkor a potenciális látogatóddal memorizáltatnod kell a weblapod címét, hogy amikor gép elé ül, be tudja írni azt a böngészőbe. Egy ilyen off-line kampány sikeres lebonyolítására egy kisvállalkozásnak általában nincs pénze.

Az on-line reklámnak alapvetően két fajtája létezik. A megjelenés alapú reklámért akkor kell fizetni, ha az a felhasználó számítógépére letöltődött. Drága és közvetlen eladásösztönző hatása viszonylag csekély. A megjelenés alapú reklámozást hatékonyan elsősorban márkaépítési célból lehet alkalmazni, ilyesmire pedig általában csak a nagyvállalatoknak van pénze.

Az on-line reklám másik fajtája a kattintás alapú. Csak akkor kell érte fizetni, ha valaki a reklámra kattintva átugrik a te oldaladra. Ennek a megoldásnak két hátránya van:
- Általában nem tudod szabályozni, hogy a hirdetéseid hol jelenjenek meg. (Ennek akkor van jelentősége, ha magas presztizsű „árud” van. Nem véletlen, hogy a Mercedes nem reklámozza az autóit szórólapokon.)
- Ez a reklámozási mód márkaépítésre nem igazán alkalmas.

Az előnyei a kattintás alapú reklámozásnak:
- Költséghatékony.
- Azonnali forgalom növelő hatás.
- Egyszerűen és folyamatosan mérhető az eredményessége.
- Könnyen tervezhető a költsége, illetve olcsón tesztelhető a várható hatás.

A hatékony kattintás alapú reklámozásnak is van néhány alapvető szabálya. A cél annak a rétegnek az elérése, akik a legnagyobb valószínűséggel lesznek a vásárlóid. Közben minél kevesebben kattintsanak a hirdetésekre olyanok, akik semmit sem akarnak tőled venni. (Ők csak marketing költséget jelentenének a vállalkozásodnak, az árbevételedet viszont nem növelnék.) Tehát a reklám szövegednek nagyon pontosan ki kell fejeznie azt, hogy te mit kínálsz a látogatóidnak. (A megjelenés alapon számlázott reklámoknál ezzel ellentétes a cél: akár bombasztikus ajánlatok felvillantásával a legnagyobb átkattintás arány elérése. Így tudod a legtöbb emberrel megismertetni a vállalkozásodat.)

Azt is meg kell tervezned, hogy a reklámra kattintással a weblapodon belül hova érkezzen a látogatód. Az oldaladon pontosan azt kell látnia, amire a reklám alapján számított, különben a következő mozdulata valószínűleg a vissza gombra kattintás lesz.

Kattintás alapú reklámkampányt legegyszerűbben a Google vagy például az Etarget rendszerén keresztül bonyolíthatsz le. A weblapjaikon bőséges információkat olvashatsz az általuk kínált szolgáltatásokról.

Kereső optimalizálás »